starsze
nowsze
1
1+
2-
2
2+
3-
3
3+
4-
4
4+
5-
5
5+
6-
6
oceń zdjęcie | skomentuj ocenę | 12 głosy | średnia głosów: 5.87

Kresy Rzeki w Polsce Rzeka Odra Rzeka Bóbr Rzeka Bóbr (dolnośląskie) Rzeka Bóbr (Jelenia Góra) Kanał Młynówka Most na Młynówce (Pijarska-Os. Robotnicze)

25 listopada 2014 , Rozścielanie nowego asfaltu na nowym moście, ostatni akord w budowanym przez dwa miesiące łączniku między ulicami.

Skomentuj zdjęcie
4elza
+2 głosów:2
Nazwa obiektu: "Budowa łącznika ulic Pijarskiej i Osiedle Robotnicze", trochę na wyrost..., wystarczyłoby "Łącznik drogowy",
po pierwsze - słowo "budowa" nie jest w tym wypadku potrzebne, wystarczy zaznaczyć status,
po drugie - skoro już skończony to tym bardziej,
po trzecie - widać tu most i należałoby do niego (przede wszystkim) przypisać,
po czwarte - ładna seria :-)
2024-03-18 06:32:17 (2 lata temu)
Dariusz Łukasik
+1 głosów:1
do 4elza: Obiektu nie ja tworzyłem, reszta uwzględniona i poprawiona, dziękuje za miłe slowa.
2024-03-18 18:54:09 (2 lata temu)
vetinari
+1 głosów:1
do 4elza: Ale w czem jest problem ? "Budowa łącznika ulic Pijarskiej......" jest obiektem tematycznym, związanym z tymy ulicami. W wielu miejscowościach mamy takie podobiekty tematyczne.
2024-03-18 19:08:17 (2 lata temu)
4elza
+2 głosów:2
do vetinari: Problemu nie ma żadnego :-)

Zastanawiam się jedynie nad celowością tworzenia typu obiektów "budowa czegoś tam..." - jako temat.
Każdy z nich jest elementem infrastruktury, czy to osiedle, most, łącznik drogowy, ect...i każdy z nich kiedyś został wybudowany ;-)

Zazwyczaj nie ma przeszkód w konkretnym przypisaniu do właściwej lokalizacji, ponadto użytkownik dodający zdjęcie zazwyczaj szczegółowo opisuje, to co widzimy. Od tego mamy status obiektu, gdzie możemy wybrać odpowiednią opcję np "w budowie", czy "remont drogi", albo "inwestycja zakończona", zaznaczając odpowiednio typ obiektu.
2024-03-19 05:35:19 (2 lata temu)
vetinari
+1 głosów:1
do 4elza: No ja to widze tak, źe fotopolska jest portalem dokumentującym zmiany naszego otoczenia. I kaźda zmiana infrastruktury, modernizacjia czy przebudowa jest dobrze widoczna jeźeli się znajduje w podobiektu tematycznym konkretnego obiektu. Status obiektu ma informować o tym od kiedy i do kdy ta zmiana przebiegala. Za 10 lat juź nik niebędzie dokladnie pamiętal co, kdy kdzie i jak. Ale otwierając fotopolske ma to jak na dłoni podane.
2024-03-19 07:10:56 (2 lata temu)
4elza
+5 głosów:5
do vetinari: Być może masz rację, ale zdjęcia ułożone są chronologicznie, podpisy pod nimi informują co widzimy i każdy może to przecztać, bez szukania innych podobiektów w wydarzeniach czy tematach.
2024-03-19 07:14:29 (2 lata temu)
do 4elza: Obiekty tematyczne sa dobrze widoczne, w słupku po lewej ,po otworzeniu konkretnego obiektu, jak w tym przypadku
2024-03-19 07:35:07 (2 lata temu)
fantom
+5 głosów:5
do vetinari: Tylko po co taki podział? Bo jedyny efekt tego jest taki, że część osób (wchodzących tutaj sporadycznie) w ogóle takich obiektów ani zdjęć nie zauważy.
2024-03-19 07:39:05 (2 lata temu)
do fantom: Napewno są pododzialy o których moźemy diskutować, ale ten pododzial ma swoje miejsce. Ale wlaśnie Jelenia Góra ma wiele lokalnych fotopolanów którzy pilnują rozwój miasta i jego zmiany. Wtedy są wszystkie zmiany dobrze udokumentowane w takym podobiekcie konkretnego obiektu. To źe osoby wchodzące sporadycznie nierozumieją dokladnie strukture portalu i przypisywań jest naturalne. Ale od tego jest grupa adminów którzy wlaśnie mają pilnować na przypisywaniem i dodawaniem obiektów i podobiektów jeźeli jest takka potrzeba. Albo, jak w tym przypadku otwierają diskusie na ten temat.
2024-03-19 08:50:42 (2 lata temu)
Bogdan JS
+2 głosów:2
do 4elza: Dodam swoje trzy grosze do dyskusji. Popieram to co napisała "4elza" odnośnie zakładania obiektów nazywanych "Budowa czegoś tam". Z logicznego punku widzenia mamy taki fikołek, że taka "Budowa czegoś tam" ma oznaczony status "w budowie", co oznacza, że jest to budowa budowy.
2024-03-19 09:03:27 (2 lata temu)
vetinari
+1 głosów:1
do Bogdan JS: Tz. mam to rozumieć tak, źe sama nazwa takych podobiektów jest nielogiczna, czy sam podoobiekt tematiczny jest zbędny ?
2024-03-19 09:24:25 (2 lata temu)
fantom
+4 głosów:4
do vetinari: Nie odpowiedziałeś mi w jakim celu należałoby dzielić obiekty na kawałki. Co to właściwie daje.
Ja osobiście wolę wejść do jednego obiektu, gdzie jest pokazana jego cała historia: od budowy, poprzez funkcjonowanie, aż do ewentualnej rozbiórki - wszystko razem. Bez komplikowania, szukania i mnożenia podobiektów. Dostępność i prostota ponad wszystko.
2024-03-19 09:29:24 (2 lata temu)
do fantom: Moje zdanie jest takie, źe zdjięcia dodane w takym podobiektu tematycznym się wyruźniają od zdjięć dokumentujących obecny stan obiektu. Podobiekt tematyczny dokumentuje konkretne zmiany, i nie wszystkie zdjięcia z budowy, przebudowy alb remontu pokazują konkretny widok obiektu.Naprz. sam wykop z fragmentem starych fundamentów, odkrytej kanalizacji itd. itp.
2024-03-19 09:35:52 (2 lata temu)
Bogdan JS
+3 głosów:3
do vetinari: Ja tylko wskazuję na logiczną niekonsekwencję. Przykład - mamy "budowę apteki" ze statusem "w budowie". Oznacza to, że mamy budowę budowy apteki. Następnym krokiem powinna być "wybudowana budowa", tylko nie mam pomysłu co dalej. Jak takich obiektów nie tworzę, ale rozumiem, że niektórzy się do takich przyzwyczaili i będą je dalej stosować. Taki urok Fotopolski.
2024-03-19 09:36:18 (2 lata temu)
do Bogdan JS: Rozumiem, ale samo powstanie takiego podobiektu tematycznynego nejest dla Ciebie problemem. Tylko sama nazwa i status. Ja swoje zdanie napisalem w komentarzu powyźej, i nadal będzie w swojej okolicy podobne obiekty tematyczne zakladal i pilnowal ich statusy. Niewydze problem w powstawaniu takych obiektów tematycznych. Co do nazwy, tam niemam problem z diskusią i pomocą. Chociaź jestem na fotopolsce prawie 10 lat, nadal się troche gubie w podobnych tematach ☺☺☺
2024-03-19 10:26:22 (2 lata temu)
do Bogdan JS: Przecież zawsze jest dawany jasny Przedział Czasowy- np. 2014 -2020 takiej budowy, po zakończeniu zawsze pilnuję w przypadku moich i nie tylko moich obiektów "Budowa" aby był status "Istnieje" a nie czasowy "Budowa".Jeżeli chodzi o Jelenią Górę to będąc na portalu od 2012 r! jak pamiętam to metoda "Budowa Obiektu" bla prawie zawsze wyłączona do zdjęc (gotowego) Obiektu, po prostu większość użytkowników dostosowała się do tego.Tu np. powstaje ciekawy dylemat- jak traktować "Odbudowę" starych linii Kolejowych, jak np. u nas - ...Jelenia Góra - Karpacz, bo w tym przypadku jest to ...całkiem Nowa Linia Kolejowa.Dokumentuje te postępy Odbudoway vel Budowy i zobaczymy co dalej?
2024-03-19 16:38:37 (2 lata temu)
do fantom: A jak będzie szanowny Kolego z ....Budową -? Odbudową np. Linii Kolejowej - Jelenia Gora _ Karpacz- będzie w 100% Nowa! linia, mająca tylko jeden związek ze starą, idzie w jej śladzie z pocz.XX w.
2024-03-19 16:40:37 (2 lata temu)
chrzan233
+1 głosów:1
do Dariusz Łukasik: Według mnie w przypadku linii kolejowych, jak w Karkonoszach mogą być podobiekty odbudowy, ale przecież linia kolejowa to nie tylko torowisko. Są mosty, wiadukty, przejazdy, nasypy itd, nie wspominając już o stacjach, czy przystankach. To jednak nie w 100% nowa linia, takie mam wrażenie. Ale wracając do tematu, czy zakładać obiekty przebudowy, odbudowy itp. W moim odczuciu na wybór może wpływać ilość zdjęć takiego procesu. Jeśli jest to cały zestaw, dobrze, żeby miały swój obiekt i nie "zasypywały" obiektu głównego. Jeśli to zaledwie kila zdjęć, mogą śmiało wylądować w obiekcie głównym. Powyższe to oczywiście tylko moje zdanie.
2024-03-19 17:07:23 (2 lata temu)
Bogdan JS
+2 głosów:2
do Dariusz Łukasik: Ja się nie chcę spierać, każdy ma swoje przyzwyczajenia i mi to nie przeszkadza. Razi mnie tylko trochę nielogiczność tych tych relacji obiekt-status w przypadku obiektu o nazwie "Budowa ..." Przeanalizuj na spokojnie to co napisałeś, że obiekt o nazwie "Budowa czegoś" otrzymuje status "istnieje". Oznacza to, że budowa już istnieje po mozolnym trudzie jej budowania. Czym się różni budowa "w budowie" od budowy "istniejącej" ?
2024-03-19 17:12:05 (2 lata temu)
do Bogdan JS: To się tyczy wszystkich obiektów tematycznych na portalu obrazujących jakiekolwiek wydarzenia. Przykładowo Wyścig Pokoju 1987 - istnieje, nie istnieje? Na portalu raczej wszystkie takie obiekty będą miały status: istnieje. To tylko jakąś dodatkowa informacja, nie odczytuję statusu obiektu typu "Budowa mostu" - "w budowie" jako budowa w budowie. Podobnie, jak nie wybieram się w poszukiwaniu dobrego miejsca do obserwacji "Wyścigu Pokoju 1987", tylko dlatego, że status obiektu brzmi "istnieje".
2024-03-19 17:24:58 (2 lata temu)
do Bogdan JS: Bez ataków personalnych itp. Dyskusja w temacie wydaje mi się pożyteczna.
2024-03-19 17:26:39 (2 lata temu)
Bogdan JS
+2 głosów:2
do chrzan233 : W sumie masz rację. Najlepiej by było, żeby obiekty tematyczne miały status "nie dotyczy".
2024-03-19 17:30:26 (2 lata temu)
chrzan233
+2 głosów:2
do Bogdan JS: Mogłoby tak być.
2024-03-19 17:35:52 (2 lata temu)
do vetinari: Nie jest to dla mnie żadnym problemem. Zwróciłem uwagę tylko na małe leksykalno-logiczne niuanse. Żebyśmy tylko takie problemy mieli.
2024-03-19 17:40:17 (2 lata temu)
do Bogdan JS: To rozumiem, kiedy się uczylem co i jak na fotopolsce, otrzymalem informacjie, źe w tym przypadku jest dobre odrazu dodać status-budowa zakończona. Wlaśnie dla tej situacji....ale tak naprawde, to juź raczej prośba do tz "Ojcow założycielów" portalu....
2024-03-19 17:52:45 (2 lata temu)
fantom
+4 głosów:4
do Dariusz Łukasik: Nie mówię o szczególnym przypadku jakim jest odbudowa linii kolejowej.
Po prostu nikt mnie nie przekonał jak dotąd, że ma sens sztuczne dzielenie historii danego budynku na kawałki i do tego poukrywane tych kawałków w innych folderach. Na zasadzie: a może ktoś je znajdzie, a może nie.
A przecież istotą tego miejsca jest pokazanie przemian (zgodnie z §1.) a nie lęk przed "zasypywaniem zdjęciami obiektu głównego"- cokolwiek to znaczy.
Dla mnie osobiście obiekt danego budynku byłby ciekawszy gdyby zawierał również zdjęcia z budowy i rozbiórki, a nie tylko kilkanaście czy kilkadziesiąt prawie takich samych fotek zrobionych przez na przestrzeni kilku ostatnich lat (w dużej części dla podbicia własnej statystyki, ale to zupełnie inna bajka)
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: litery
2024-03-19 17:59:06 (2 lata temu)
chrzan233
+2 głosów:2
do fantom: Miałem na myśli sytuację, kiedy np. zdjęcia z budowy, odbudowy jest np... nie wiem, 30 i więcej. To tak jak powiedzmy z detalami architektonicznymi. Jednak staramy się tworzyć takie podobiekty. Właśnie dlatego, żeby obiekt główny nie był "zasypany" fragmentami gzymsów, okien i innymi takimi.
2024-03-19 18:06:02 (2 lata temu)
do fantom: Ale jak dla mnie wszystko może lądować w jednym worku, tylko takie obiekty po prostu gorzej się przegląda.
2024-03-19 18:08:43 (2 lata temu)
do fantom: Hmmmm..i co podobiekt wydarzeń historicznych ?
2024-03-19 18:21:02 (2 lata temu)
do chrzan233 : Ja walśnie lubie detale ☺☺☺
2024-03-19 18:21:35 (2 lata temu)
do vetinari: Ja również lubię, ale jak obiekt główny ma kilka stron zdjęć, to wolę detali szukać w osobnym, dedykowanym zbiorze.
2024-03-19 18:51:29 (2 lata temu)
blaggio.
+4 głosów:4
do fantom: Jedynym pewnym uzasadnieniem tworzenia takiego folderu budowy mogłoby być tylko to, że zdjęcia często przedstawiają nie tylko obiekt under construction jako całość lub jego konkretne fragmenty, ale też różne miejsca trudne do identyfikacji w stosunku do całości, sytuacje w trakcie robót, używany sprzęt budowlany itp., bardziej pasujące do dokumentacji budowy jako wydarzenia niż obiektu. Do tego przy takim podejściu, moim zdaniem czasem graniczącym z przesadą, liczba zdjęć z budowy może zdominować galerię zdjęć obiektu, jak zauważył Kolega Chrzan. Nie wiem, co mieli na myśli niegdysiejsi autorzy takiego pomysłu, ale jeśli uznali budowę jako wydarzenie, to OK., ale gdy ma to być dokumentacja samego obiektu, a zdjęcia z budowy miałyby trafiać do głównego folderu, to ilość ich powinna być rozsądnie ograniczona do ujęć, które potem łatwo można skojarzyć z tym, co przedstawia ukończony obiekt.
2024-03-19 23:36:38 (2 lata temu)
PS. w nawiązaniu do mojego komentarza.
Jakimś wyjściem byłoby przy pozostawieniu kategorii "Budowa..." jako podobiektu wybranie z zamieszczonych tam zdjęć pewnej liczby takich, które przedstawiałyby obiekt w szerszym ujęciu podczas podstawowych etapów budowy, ale komponowanych zgodnie z ogólnymi zasadami jak dla innych budynków, i dodatkowe przypisanie ich do głównego folderu obiektu. Wtedy byłaby owca syta i wilk cały ;-)
Ja osobiście fotografując budowy prawie wcale nie używam podobiektu "Budowa...", ale za to staram się dokumentowac wygląd obiektu w trakcie budowy, a nie wydarzenia jej towarzyszące, jak np. lanie asfaltu na drodze/moście.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisanie nie
2024-03-20 23:22:11 (2 lata temu)
Dariusz Łukasik
Na stronie od 2012 marzec
14 lat 3 miesiące 7 dni
Dodane: 28 listopada 2014, godz. 20:07:35
Autor zdjęcia: Dariusz Łukasik
Rozmiar: 1580px x 1050px
Aparat: NIKON D5100
1 / 50sƒ / 3.5ISO 10018mm
0 pobrań
775 odsłon
5.87 średnia ocen
Poprzednie i następne zdjęcia Dariusz Łukasik
Obiekty widoczne na zdjęciu
mosty
Wykonawca: Skanska
Inwestor: Miasto Jelenia Góra
Kanał Młynówka
więcej zdjęć (77)
Młynówka to jeden z najstarszych zabytków techniki. Przekopano ten kanał od strony północnej miasta w średniowieczu i napędzał on młyny, folusze zlokalizowane na jej brzegu. Niestety rewitalizacja tego cieku jest mocno opóźniona bo najpierw należy odciąć wszelkie odpływy ścieków z okolicznych domów, no i zmusić inwestora elektrowni wodnej na wlocie kanału aby nie ograniczał ilości wody puszczanej do Młynówki.
Rzeka Bóbr (Jelenia Góra)
więcej zdjęć (148)
Dawniej: Bober
Rzeka Bóbr (dolnośląskie)
więcej zdjęć (3)
Dawniej: Bober
Rzeka Bóbr
więcej zdjęć (3)
Dawniej: Bober Fluss
Rzeka Odra
więcej zdjęć (8)
Dawniej: Die Oder
Odra (czes. i dł. Odra, niem. Oder, gł. Wodra, łac. starożytna Suevus, łac. średniowiecza Oddera (w Dagome iudex), Odera; łac. renesansowa Viadrus (od 1543)) – rzeka w Europie Środkowej, w zlewisku Morza Bałtyckiego, na terenie Czech, Polski i Niemiec. Pod względem całkowitej długości jest drugą (po Wiśle) rzeką Polski. Biorąc pod uwagę tylko jej część w granicach Polski jest trzecią rzeką pod względem długości (po jej dopływie Warcie).

Rzeka ma długość 854,3 km, z czego 742 km w Polsce. Powierzchnia dorzecza Odry obejmuje obszar 118 861 km² z tego 106 056 km² w Polsce.

Wypływa na wschodzie Czech, w Górach Odrzańskich w Sudetach Wschodnich, na wysokości 634 m n.p.m.; uchodzi do Roztoki Odrzańskiej, będącej zatoką Zalewu Szczecińskiego, w północno-zachodniej części Polski, przy północnej granicy miasta Police.

Największymi miastami nad Odrą są: Ostrawa w Czechach oraz Opole, Wrocław i Szczecin w Polsce.

Odra swoje źródło ma na południowo-wschodnim zboczu wzgórza Fidlův kopec w Górach Odrzańskich na wysokości 634 m n.p.m. Płynie przez Bramę Morawską, poniżej przez Śląsk. W górnym biegu pomiędzy Boguminem a ujściem Olzy na krótkim odcinku jest rzeką graniczną między Polską a Czechami, a w dolnym – od ujścia Nysy Łużyckiej (w km 542,4) stanowi granicę między Polską i Niemcami przez 161,7 km długości swojego biegu. Powyżej Gryfina we wsi Widuchowa, na 704,1 km biegu, Odra rozdziela się na dwa nurty – Odrę Wschodnią (która przechodzi w Regalicę do jeziora Dąbie) oraz płynącą przez centralne dzielnice Szczecina i omijającą od zachodu jezioro Dąbie – Odrę Zachodnią. W okolicy Szczecina, na Międzyodrzu, płynie już kilkoma korytami, z których główne to (oprócz Odry Wschodniej i Zachodniej) Duńczyca, Parnica i Święta. Odcinek rzeki w Policach utworzony przez połączenie Odry Zachodniej i wód wypływających z jeziora Dąbie poprzez Iński Nurt, Babinę aż do ujścia do Roztoki Odrzańskiej nosi nazwę Domiąży.

Północna część Odry Zachodniej, począwszy od północnego mostu Trasy Zamkowej w Szczecinie, należy do akwenu polskich morskich wód wewnętrznych.

Średni spadek rzeki w jej górnym biegu wynosi 7,2‰, poniżej Bramy Morawskiej spadek zmniejsza się do 0,33‰, a średni spadek na całej długości wynosi 0,74‰.

Dzięki uregulowaniu całego koryta Odra jest najdłuższą śródlądową drogą wodną w Polsce. Nazwana Odrzańską Drogą Wodną była żeglowna od ujścia Opawy. Po powodziach z 1997 - Powódź tysiąclecia oraz z 2010 jest żeglowna od Śluzy Koźle długość odcinka żeglownego zmniejszyła się z 761 km do 646 km. Skanalizowana od Kędzierzyna-Koźla do Brzegu Dolnego, była wykorzystywana przez kraje środkowoeuropejskie nie mające dostępu do morza.

Kanalizacja Odry odbyła się w dwóch etapach. Pierwszy zrealizowano w latach 1888 - 1897, skanalizowano wówczas odcinek od Koźla do ujścia Nysy Kłodzkiej, wybudowano 12 stopni wodnych ze śluzami komorowymi. Szybko jednak okazało się, że jest to niewystarczająca liczba i w latach 1907 - 1922 w ramach drugiego etapu powstało 10 kolejnych stopni.

W dorzeczu Odry znajduje się 7 elektrowni wodnych (największa w Brzegu Dolnym o mocy 9,7 MW).

Na Odrze funkcjonuje kilka przepraw promowych, w tym na terenie województwa lubuskiego w Milsku, Pomorsku, Brodach i Połęcku. W Bytomiu Odrzańskim i Brzegu Dolnym działa przeprawa promowa.

Powierzchnia dorzecza Odry obejmuje obszar 118 861 km² z tego 106 056 km² w Polsce, co stanowi 32,9% powierzchni kraju. Dorzecze wykazuje asymetrię na korzyść dopływów prawobrzeżnych. Jego najwyższym punktem jest wierzchołek Śnieżki (1602 m n.p.m.).

Największymi lewobrzeżnymi dopływami są rzeki wypływające w Sudetach, m.in. Opawa, Nysa Kłodzka, Bystrzyca, Kaczawa, Bóbr i Nysa Łużycka; wśród dopływów prawobrzeżnych wyróżnia się najzasobniejszy w wodę i najdłuższy dopływ Odry - Warta, poza tym m.in. Mała Panew, Barycz i Ina.

Kanały śródlądowe łączące się z Odrą:

* Kanał Gliwicki (prawy, 98 km rzeki, Kędzierzyn-Koźle)
* Kanał Odra-Sprewa (lewy, 553 km rzeki, Eisenhüttenstadt)
* Kanał Finow (lewy, 667 km rzeki, Hohensaaten)
* Kanał Odra-Hawela (lewy, 667 km rzeki, Hohensaaten)
* Kanał Hohensaaten-Friedrichsthal (niem. Hohensaaten-Friedrichsthaler Wasserstraße, HoFriWa) (lewy, Odra Zachodnia, Hohensaaten)

Poprzez Wartę, jej dopływ Noteć i Kanał Bydgoski Odra posiada połączenie także z Wisłą.

Źródło [ Wikipedia]
Stare mapy rzeki Odry z 1896 roku można znaleźć na