| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
TEMATY - Pomnik ku czci legionistów śląskich poległych za Polskę

Poświęcenie Pomnika Legionistom Ślązakom poległym za Polskę

Remont pomnika

OBIEKTY - Pomnik ku czci legionistów śląskich poległych za Polskę

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Pomnik wdzięczności Armii Czerwonej

Obiekt obecnie nie istnieje
Zbudowano: 1945/1957
Zlikwidowano: 1990
Pomnik powstał po roku 1945 na miejscu zburzonego podczas okupacji hitlerowskiej pomnika Poległych Legionistów . Początkowo wystawiono niewielki obelisk z inskrypcją '"Bohaterskiej Armji Czerwonej wyzwolicielce z jarzma germańskiego wdzięczna Ziemia Cieszyńska" (pisownia oryginalna), przy okazji zmieniając nazwę ulicy Głębokiej na Armii Czerwonej. W roku 1957 pomnik ten przeniesiono na kwaterę żołnierzy Armii Czerwonej cmentarza na Bobrku , odsłaniając jednocześnie 10 listopada 1957 roku dużo większy obelisk z napisem "Bohaterskiej Armii Czerwonej. Maj 1945". W październiku 1981 roku pomnik został oblany
więcej
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
PEŻ
 
+2 głosów:2
Podmiana na skan + autor.
2015-02-01 21:47:42 (11 lat temu)
Stenek
 
+1 głosów:1
Po lewej, nad sklepem wielo napis, z którego środkowa część wydaje się brzmieć: "Radiowych" - więc może to był zakład usług radiowych? Nie wiem, czy wtedy działał już słynny ZURiT?
Po prawej widoczny napis "Apteka", za nim, niżej, "Restauracja Zamkowa"
Powyżej Apteki była mleczarnia, no, sklep nabiałowy
2015-02-01 23:44:05 (11 lat temu)
Grzesio
 
Nawiązując do mleczarni, dawniej mleko było nalewane do metalowych baniek, litr mleka na przełomie lat 60-70 kosztował 2,70.
2015-02-11 01:15:01 (11 lat temu)
pawulon
 
2008-12-27 18:59:45 (17 lat temu)
Jorg
 
do Stenek: ZURiT działał pod 45-tką. Nie przypominam sobie aby był w tym miejscu podobny zakład.
2015-02-02 13:08:49 (11 lat temu)
Stenek
 
+1 głosów:1
do Jorg: Mie też sie tam w tym miejscu żodyn naprawiocz radyjów nie kojarzy, możne żech tyn napis źle odczytoł z tego zdjyncia?
Weź se go powiynksz, ciekawe, co tam uwidzisz i uznosz?
2015-02-02 15:57:54 (11 lat temu)
do Stenek: Wygląda na "Naprawa aparatów radiowych". Będę musiał użyć specjalistycznych narzędzi, może uda się na 100% odczytać.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: literówka
2015-02-02 17:25:55 (11 lat temu)
PEŻ
 
+1 głosów:1
do paulus60: Spojrzałem na pocztówkę przy pomocy lupy i zapewniam Was, że więcej widać na skanie. A widzę to samo co "Paulus60"
2015-02-02 20:10:13 (11 lat temu)
Stenek
 
+1 głosów:1
do PEŻ: CZyli trafiłem z tym Radiem ;-)
W latach 60-tych przychodził do nas do domu pan do naprawy radia, mieliśmy poczciwego Pioniera, ale nie pamiętm, gdzie miał swój warsztat. To wtedy był dość elitarny zawód, bo na elektronice mało kto się znał. NAtomiast ówczesne elementy były różnej, często kiepskiej jakości. Elektrolity owszem, metalowe, przykręcane do chassis, ale mniejsze kondy miały uszczelnienie ..... smołą, więc się od gorąca czasem "rozszczelniały". Będąc potem już młodym człowiekiem, trochę się amatorsko zajmowałem naprawą odbiorników lampowych, także TV. To był inny świat, nie to co dziś, świat jakiś taki żywy, wszystko można było dotknąć, na wszystko mieć wpływ. Dziś mikroelektronika jest tak zaawansowana, że się aż nie chce wierzyć, jak to działa (kiedyś cewki i trafa musiały mieć swoje minimalne (jednak nie małe) rozmiary, dziś mamy elektroniczne rezystancje i pojemności, i to nawet "ujemnie" gdy trzeba ;-)
2015-02-03 02:29:12 (11 lat temu)
do Grzesio: Teraz tez kosztuje tyle samo.
2015-02-11 07:42:22 (11 lat temu)
Stenek
 
do cracusiac: Na dyć, mosz recht. Tak samo się sprzedawało śmietanę, też z bańki, ale chochelka była mniejsza, bodaj pół litrowa a może i ćwierć
W upalnie lato to była sztuka kupić tak mleko, żeby się nie zwarzyło na kiszkę (czyli kwaśne mleko)
2015-02-11 22:21:14 (11 lat temu)
Aktualizacja - większy rozmiar i lepsza jakość.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek:-)
2018-11-25 12:50:02 (7 lat temu)
palo
 
Zapewne coś koło pierwszego maja .
2012-08-12 01:55:17 (13 lat temu)
augiasz
 
Ale daty można zawęzić. Obelisk odsłonięto w roku 1957.
2012-08-12 09:40:29 (13 lat temu)
Widać, że zdjęcie robione z wyższego piętra z kamienicy przy Zamkowej.
2012-08-12 12:13:54 (13 lat temu)
Pamiętam orażerię i pana Korcza ogrodnika w niej , gdzie miał na zapleczu mieszkanie.Póżniej sie przeprowadził na ul. Łaczną ale wciąż był tam ogrodnikiem i na terenie ogrodu nad Olzą gdzie dziś stoi hala sportowa.
2012-08-14 21:07:41 (13 lat temu)
marian101
 
+2 głosów:2
Tak byłem tam 2-3 razy.Pan Korcz już tam nie mieszkał ale mieszkanie pozostało.Wejście do palmiarni było tak jak jest teraz.W lewo na końcu był chyba 3 schody do mieszkania. A palmiarnia cała zarośnięta zielenią.Niestety byłem zbyt młody żeby rozeznawać rośliny.
2012-08-16 17:47:36 (13 lat temu)
czesil
 
+1 głosów:1
Ponoć wyburzenie polecił jakiś statyk, który stwierdził, że szyby oranżerii są mocno pochylone.Tyle że one były pochylone od samego początku - specjalnie, ażeby więcej światła wpadało do środka!
2012-08-20 13:25:16 (13 lat temu)
Stenek
 
do 308_Banan: Tak, zgadza się, zdjęcie zrobiono z rogowej kamienicy, tej, gdzie onegdaj była słynna cukiernia TROJAK. Mieszkał tam nasz znajomy, pan Bocek, dyrektor PKO Cieszyn, to stare czasy. Datę uda mi się określić, jak znajdę jeszcze raz ten negatyw, on jest odatowany w opakowaniu, w którym się znajduje, więc rok powinno mi się udać okreslić, natomiast rodzaju uroczystości - raczej już nie, chyba, że ktoś skojarzy rok z tym zdjęciem?
2012-08-12 20:19:50 (13 lat temu)
Stenek
 
do 308_Banan: Dodać należy, że po prawej stroniew oddali widać kawałek oranżerii, która tam jeszcze wtedy stała, to też pomoże ustalić rok. Dawno temu w tej oranżerii koncertował sam F. Liszt. Szkoda, że ten Zamek Sztuki, który na tym miejscu postawiono nie zbudowano w tej samej bryle, to by był ukłon w stronę tradycji, historii i kultury. W obiekce tym był potem bodajże magazy STALEXPORTU w czasach PRL oczywiście, nie wiem niestety, w którym roku oranżerię zburzono. Ktoś wie?
2012-08-12 20:24:12 (13 lat temu)
Stenek
 
do Stenek: Jak podaje M. Makowski ( oranżerię zburzono w 1966 r. To możliwe.
2012-08-12 20:41:46 (13 lat temu)
augiasz
 
do Stenek: Czyli proponuję "datację" 1957-1966
2012-08-13 14:13:50 (13 lat temu)
stoik
 
do augiasz: SZSiP miał podobno przypominać oranżerię. niestety nie wyszło ( chyba że ktoś ma szerokie skojarzenia ).
2012-08-14 11:26:38 (13 lat temu)
Stenek
 
do augiasz: Jak juz tu gdzieś pisałem, dojdę do tego,w którym roku było zrobione do zdjęcie, więc zaczekajmy. Fajne to słowo "datacja" ale ten neologizm kaleczy nieco "nasza polska język" ;-) ;-) Piszmy raczej, datowanie.
2012-08-14 20:37:30 (13 lat temu)
Stenek
 
+1 głosów:1
do stoik: Ojoj, jeśliby architekt chciał, to by taki mocno przypominający budynek zaprojektował, chyba za mało na niego naciskano, może wcale nie naciskano. Wyszedł potworek i maszkara, mówię to świadomie, bo przecież wszyscy wiedzieli, że ta oranżeria była zabytkiem, więc skoro miasta nie było stać na jej wierne odtworzenie (A SZKODA!!!!) to mogli chociaż zwrócić więcej swojej leniwej, urzędniczej uwagi na daleko idącą zbieżność kształtu bryły nowego obiektu w stosunku do owego poprzedniego, zabytkowego. Tak się niestety nie stało, ta bryła, to "dziesiąto woda po kisielu", jak u nas sie prawi.
2012-08-14 20:41:25 (13 lat temu)
augiasz
 
do Stenek: "Datacja" to normalne słowo występujące w języku polskim
2012-08-15 08:58:06 (13 lat temu)
Stenek
 
do marian101: Super! To bardzo ciekawa wiadomość, widzę, że kolega starszy ode mnie. Nie wiedziałem, że ogrodnik miał tam z tyłu mieszkanie. A czy kol. Marian101 był kiedyś w środku w tej oranżerii? Może to opisać? Takich wspomnień to tu chyba ze świecą szukać, a i to by się nie znalazło.
2012-08-14 23:40:55 (13 lat temu)
Stenek
 
do augiasz: Tego nie wiedziałem. Mimo to brzmi sztucznie.
2012-08-15 13:44:47 (13 lat temu)
do Stenek: Jak w takim razie określić sam rok bez daty kalendarzowej ?
2012-08-16 11:41:32 (13 lat temu)
Stenek
 
do YouPiter: Jak? Prosto. Np: 1965.
2012-08-16 13:01:55 (13 lat temu)
do Stenek: Myślałem w sensie słownym. Bo datacja to dla Ciebie za sztuczne.
2012-08-17 14:28:47 (13 lat temu)
Stenek
 
do YouPiter: Niestety, mocno sztuczne. Wygląda na "połączenie" paru słów, np. data i klasyfikacja, byc może klasyfikacja pod kątem daty to Datacja. A przecież mamy piękne i z dawna używane słowo: Datowanie! Datowanie zdjęcia to właśnie klasyfikacja pod kątem dat kalendarzowych, odpowiadających sytuacji na zdjęciu.
2012-08-20 01:24:55 (13 lat temu)
stoik
 
do Stenek: ...tak że my też tu raczej datujemy ; )
2012-08-20 09:41:49 (13 lat temu)
do Stenek: ... dat kalendarzowych powiadasz. Ale data to data - pełna. A ja z uporem maniaka pytam - jak nazwać sam rok bądź też skalę rozciągłości np. 1975 - 1978 ?
2012-08-20 22:33:36 (13 lat temu)
Stenek
 
+1 głosów:1
do stoik: O to! Właśnie to - datujmy, bo datowanie brzmi bardziej swojsko i zrozumiale niż ta (a, fe) datacja :-(
2012-08-20 14:31:38 (13 lat temu)
Stenek
 
+1 głosów:1
do czesil: W PRL wyburzenie to była pestka - partia kazała i było wykonane, a "ruki pa szwam"! Gdyby te szyby oglądal dynamik, może by oranżeria przetrwała ;-)
Tak czy i naczej trudno mi sie pogodzić z tak zniekształconą a wręcz zeszpeconą bryłą "nowej" oranżerii. Ja rozumiem nowoczesność "w domu i zagrodzie", niech jest, ale tu naprawdę nie było trzeba dużego wysiłku, żeby nowa bryła budynku z zewnątrz mocno nawiązywała do kształtu starej oranżerii, a w środku była tak ultranowoczesna jak jest dziś. Komuś mocno się nie chciało chcieć albo miał wstręt do tradycji
2012-08-20 14:36:26 (13 lat temu)
stoik
 
do YouPiter: upór maniaka bywa niezdrowy. a co do skali proponuję termin " w zakresie lat..." ponieważ "w rozciągłości" raczej wyszło z użycia ; )
2012-08-20 22:58:12 (13 lat temu)
Stenek
 
do YouPiter: Sam rok nazwać trzeba najprościej jak się da czyli "rok xxxx". Lub: "Zdjęcie z roku xxxx"
Zaś szerszy zakres lat np. 1975-1980 można nazwać tak: "Zdjęcie z lat 1975-1980" Co do uporu zgadzam się z YouPiterem ;-)
Nasza stara polonistka zawsze mawiała: "ten robi to z uporem godnym lepszej sprawy" Kto pamięta prof. Dudową z Hażlacha czy Ochab, ten wie.
2012-08-20 23:16:44 (13 lat temu)
do stoik: Zdrowy czy nie - pytam o to samo. Dobrze, jak mi się przypomni to w ,,zakresie lat" to będę tego przestrzegał. Choć datacja i tak weszła mi dalej w pamięć niż zakres :) A sam rok (...) jak nazwiesz ?
2012-08-20 23:10:37 (13 lat temu)
do Stenek: W moim zapytaniu brzmiało to mniej więcej tak : co zrobić z np. `74 - `78 - nazwałem to datacją. Sam rok xxx - to faktycznie zdjęcie z roku `xx. Nie ma się o co spierać, bo jeśli napiszę np. datacja i zostanie ona poprawiona to jeśli dostanę pozwolenie od NEO na kasowanie swoich komentarzy to to usunę :)
2012-08-20 23:24:40 (13 lat temu)
stoik
 
do YouPiter: jak słusznie zauważyłeś - nie ma się o co spierać. a z datowaniem bywają problemy. i trzeba kombinować jak koń pod górę. niemniej - nie wiem czy znasz termin Brzytwa Ockhama - w skrócie - nie twórz bytów bez potrzeby - co z polskiego na nasze oznacza, żeby nie siać dezinformacji.
2012-08-20 23:30:36 (13 lat temu)
do YouPiter: Masz pozwolenie Piter - muszę tylko obsłużyć to pozwolenie za pomocą skryptów bo one nie są przygotowane do kasowania tylko swoich komentarzy.
2012-08-20 23:40:00 (13 lat temu)
do stoik: No coś trza ustalić, jak nie datacja to może inny mniej gryzący termin dla WSZYSTKICH użytkowników, bo jak widzę my na razie prowadzimy dialog między sobą :)
2012-08-20 23:37:57 (13 lat temu)
Stenek
 
do YouPiter: Chciałem nieśmiało zauważyć, że nie tylko Wy o tym dyskutujecie między sobą. Więc dodam od siebie:

Tu naprawdę nie ma co tworzyć bytów, termin Datowanie jest z dawna znany, naturalnie rozumiany i czytelny.
Unikając wspomnianej brzytwy, zaproponowałem rozsądny jak się zdaje sposób datowania zdjęć. Sam rok nazwać trzeba najprościej jak się da czyli: "Zdjęcie z roku xxxx" albo po prostu "Rok 1975"
Zaś szerszy zakres lat np. 1975-1980 można nazwać tak: "Zdjęcie z lat 1975-1980" czy wręcz tak jak jest na Hydralu: "Lata 1975-1980"

2012-08-20 23:57:30 (13 lat temu)
do Neo[EZN]: Piotrze, dzięki za starania, ale ja jako laik chyba wiesz, że czekam na efekt końcowy, aczkolwiek doceniam Twoje starania dotychczasowe. Idzie burza, strzeżmy się :) :(
2012-08-20 23:50:05 (13 lat temu)
do Stenek: Dobrze, dobrze Hydral to jedno i niestety pokładający się grubą krechą portal. Nazwijmy to jak kto chce, bo tak to możemy się spierać do rana. Lubię Hydral jako całość a Fotopolskę jako WAS wszystkich z osobna i cały portal. Wkroczyłeś STENEK w grzązki temat, ale chwała bohaterom :)
2012-08-21 00:05:49 (13 lat temu)
Stenek
 
do YouPiter: Hydralu nie wychwalam dla zasady, podałem go tylko jako pierwszy lepszy z brzegu przykład (notabene po Hydralu się chadza jeszcze trudniej niż po Fotopolsce) ;-)
2012-08-21 00:08:42 (13 lat temu)
pawulon
 
+2 głosów:3
do Stenek: To nie chadzaj.
2012-08-21 00:10:34 (13 lat temu)
YouPiter
 
+2 głosów:2
do Stenek: No właśnie, lecz trudno to niektórym wyperswadować. Neo przejął to co teraz na hydralu nie uświadczysz :) I to nie piszę na minusie tylko na WIELKIM PLUSIE :)
2012-08-21 00:13:41 (13 lat temu)
Stenek
 
0 głosów:3
do pawulon: Może pomyśl, zanim coś fajnego napiszesz?
2012-08-21 00:18:38 (13 lat temu)
YouPiter
 
+1 głosów:1
do YouPiter: Nie no Pawulon - każdy ma prawo do swoich przekonań :)
2012-08-21 00:15:36 (13 lat temu)
pawulon
 
0 głosów:1
do YouPiter: Spoko, ja też człek wyzwolony ;))
2012-08-21 00:55:22 (13 lat temu)
pawulon
 
do Stenek: Pomyślałem ;)
2012-08-21 00:56:06 (13 lat temu)
do pawulon: No właśnie i tu i tu człek wyzwolony i tu i tu działa, więc chadza i to bez szkody dla jednej strony bądź drugiej. Tylko oby to chadzanie było z pożytkiem dla tych z obu stron :)
2012-08-21 01:15:05 (13 lat temu)
stoik
 
do YouPiter: przeca to wszystko jest "pro publico bono". niemniej - warto rozmawiać. ale nie zawsze trzeba.
2012-08-21 01:46:01 (13 lat temu)
vetinari
 
+1 głosów:1
No...s tym pomnikem...reczej nie..wtedy tam stal Pomnik wdzięczności Armii Czerwonej.... :-)
2015-11-12 07:00:10 (10 lat temu)
labeo7
 
+1 głosów:1
do vetinari: Masz rację! Nie znałem historii tego pomnika. Dzięki!
2015-11-12 07:52:53 (10 lat temu)
vetinari
 
+1 głosów:1
do labeo7: Nie ma za co...od tego tu jesteśmy..:-)
2015-11-12 08:44:29 (10 lat temu)
Wstawiłem to zdjęcie choć wydaje mi się dublem ale.....w Polonie jest datowane na 1939-45 a to chyba błąd.
2017-08-12 19:48:49 (8 lat temu)
T.Kubisz jeszcze wtedy fotografowal?
2017-08-12 20:47:44 (8 lat temu)
Stenek
 
Fotograf wyszedł chyba bardzo wysoko, żeby zrobić to zdjęcie. Witać to po szczegółach zdjęcia m.in. Widać część dachów zamku
Może nawet wyszedł na dach narożnego budynku (Przykopa i Zamkowa)
2017-08-12 23:01:40 (8 lat temu)
2017-08-12 19:58:24 (8 lat temu)
do Rafał Chmielowiec: Kosz ? Jest zdecydowanie większe.
2017-08-12 20:04:33 (8 lat temu)
czesil
 
+1 głosów:1
do Desperado: Moje zdjęcie do kosza.
2017-08-12 20:06:48 (8 lat temu)
do cracusiac: Zmarł w 1964.
2017-08-12 20:49:22 (8 lat temu)
do Desperado: Urodził się w 1880.
2017-08-12 20:51:34 (8 lat temu)
augiasz
 
+1 głosów:1
Złe datowanie - pomnik w widocznym kształcie odsłonięty został w roku 1957 (i na pewno nie istniał przed wojną...)
2017-12-30 09:05:56 (8 lat temu)
czesil
 
+1 głosów:1
Super zdjęcia!
2018-11-14 12:17:10 (7 lat temu)
Stenek
 
W Szkole Muzycznej trwała wtedy wymiana okien ???
2019-09-25 23:06:27 (6 lat temu)
cracusiac
 
+1 głosów:1
Na tym zdjeciu jest inny pomnik.
2020-01-31 19:12:48 (6 lat temu)
Stenek
 
To czasy, gdy jeszcze cały ruch TIR-ów szedł przez miasto, widać jednego z nich po lewej
Mieszkańcy Zamkowej i nie tylko mieli czasem gehennę, bo TIR-y stały godzinami w kolejce,więc mieli w domach smród, spaliny, hałas, często odór odchodów zwierzęcych od przewożonych zwierząt. Dopiero oddane w 1991 r. do użytku nowe przejście graniczne w Cieszynie Boruszowicach zakończyło tą mękę
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: corr
2020-01-31 21:35:42 (6 lat temu)
do cracusiac: Racjia, zaeditowalem pod byly Pomnik wdziećności, dziekuje za uwage.
2020-01-31 19:20:18 (6 lat temu)
do Stenek: Nie tylko po polskiej stronie byl ten problem. Przy kamiency w której mieszkam sie nawed jeden kamion przepadl do starego rynstoku.
Miasto bylo pernametnie zapchane TIRami, tam gdzie stoji obecnie BILLA byl wielki paking i na nim ciagle staly przyczepy z końmi, których woźono do Wloch. Niera te biedne zwierzeta stali dzień, dwa bez wody.
2020-02-01 06:27:09 (6 lat temu)
Stenek
 
Warto się chwilę nad tym zdjęciem pochylić. Widać, że ulica Zamkowa jest w remoncie - tak sądzę, widząc po prawej maszynę drogową - walec? Auta parkują w rejonie pomnika. Może to jakaś uroczystość, a może w związku z remontem, jest tu zaimprowizowany parking?
Od lewej: Moskwicz, dalej Wartburg, Skody, a na 1 planie P70, protoplasta Trabanta. Miał taką śmieszną dźwignię zmiany biegów, był to wystający z deski rozdzielczej, kawałek zgiętego pod kątem prostym pręta czy raczej rurki. Po prawej widać niedokończoną nawierzchnię z kostek brukowych
2020-09-13 23:51:07 (5 lat temu)
To są Simki Elise.
2020-09-14 11:38:42 (5 lat temu)
yani
 
+1 głosów:1
do Stenek:
Poza tymi szczytowymi osiągnieciami techniki demoludów są tu jeszcze dwie piękne Simki Aronde...
2020-09-14 03:42:49 (5 lat temu)
do Stenek: Autor zdjęcia jest Węgrem. Co najmniej dwa samochody są węgierskie.
2020-09-15 22:44:21 (5 lat temu)
yani
 
+3 głosów:3
do † marian11:
Niestety, mylisz się. Elysee była jedną z wersji Simki Aronde.
Ale te na zdjęciu, to jest rzadka wersja Aronde - Bacalan. Była sprzedawana praktycznie tylko na eksport do krajów komunistycznych.

2020-09-14 12:37:01 (5 lat temu)
Stenek
 
+1 głosów:1
do yani: A racja, są tu Simki (w oryginale: Simca)
2020-09-14 18:35:22 (5 lat temu)
† marian11
 
+1 głosów:1
do yani: Tak masz rację Staey jestem ale ten typ nieznam.Dzięki.
2020-09-15 22:34:50 (5 lat temu)
Eugeniusz S.
 
+2 głosów:2
do da signa: Wszystkie mają węgierskie rejestracje.
2020-09-15 22:57:25 (5 lat temu)
cracusiac
 
+2 głosów:2
do da signa: Wszystkie mają węgierskie rejestracje. Sądząc po zdjęciach była to jakaś węgierska wycieczka po Polsce.
2020-09-15 22:58:50 (5 lat temu)
Stenek
 
do cracusiac: Być może "wszystkie", bo co do dwóch aut to rejestracje są nieczytelne
2020-09-16 22:15:59 (5 lat temu)
vetinari
 
+2 głosów:2
do Stenek: Wszystkie są węgierskie.
2020-09-16 22:28:25 (5 lat temu)
Stenek
 
do vetinari: oczywiście, tych, których rejestracji nie widzimy, mamy 100% pewności, że są węgierskie
2020-09-17 18:39:27 (5 lat temu)
cracusiac
 
+2 głosów:2
do Stenek: Jest cała seria zdjęć tej węgierskiej samochodowej wycieczki po Polsce. Tam można porównać samochody i ich tablice.
2020-09-17 18:47:42 (5 lat temu)
vetinari
 
+2 głosów:2
do Stenek: Ja tą pewność mam dla tego, źe widzialem caląserie zdjięć z tej wyprawy dodaną na fotopolska. Przejechali calą Polske i kolega Desperado te zdjięcia znalzl i dodal na portal. Nie tylko Cieszyn jest na fotopolsce.....☺☺☺
2020-09-18 08:02:03 (5 lat temu)
Stenek
 
+1 głosów:1
Po lewej budka z lodami. Po prawej znak BIELSKO 32 km, o ile dobrze widzę
2024-11-23 22:19:21 (rok temu)
Jarosław Dubowski
 
+1 głosów:1
do Stenek: Bardziej chyba 35km...
2024-11-24 05:00:47 (rok temu)
Stenek
 
do Jarosław Dubowski: Możliwe. Jak pamiętam za smarkacza, z granicy wiodły dwie drogi:; E-16 i E-7. Jedna do Bielska druga do Katowic, możliwe, że te liczby coś pokręciłem?
2024-12-05 18:57:22 (rok temu)
do Stenek: Tak było - dawna E16 prowadziła do Gdańska ale nie przez Bielsko - do Katowic przez Żory.
2024-12-05 19:51:01 (rok temu)
Stenek
 
+1 głosów:1
do Jarosław Dubowski: Oczywiście, Cieszyn Katowice przez Hażlach, Pawłowice, ale nie przez Bielsko. Przez Bielsko szła szosa do Andychowa, Wadowic, Kalwarii i potem do Krakowa
2024-12-08 17:21:59 (rok temu)
10 Dyskusji (ostatnia rok temu)
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet