| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...

Mazowieckie - zdjęcia niezidentyfikowane

3 subskrypcje
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
1234567następna
Może komuś uda się odgadnąć miejsce.
2019-12-11 10:29:46 (6 lat temu)
XYZ_2025
 
+1 głosów:1
To nie jest przepust przy ul. Jaworowej bo widoczny byłby przejazd drogowy w osi ul. Wschodniej a także nie jest to przepust przy Parku Miejskim bo widać by było rozjazdy na stacji Podkowa Leśna Główna. Reszta "plenerowych" zdjęć z kolekcji jest raczej z okolic Pruszkowa
2025-11-18 16:15:32 (7 miesięcy temu)
XYZ_2025
 
+1 głosów:1
To prawdopodobnie most nad rowem na odcinku pomiędzy Podkową Leśną Wschodnią (przejazd w ciągu ul. Różanej a Otrębusami, w tym miejscu 52.125346778573864, 20.753292825596393
2025-12-03 17:35:13 (6 miesięcy temu)
Hellrid
 
+3 głosów:3
do Desperado: Tylko w jednym miejscu na mapie, linia przecina obszar zalesiony - w okolicy Podkowy Leśnej - są tam 2 większe przepusty - jeden ciek idzie na park , drugi idzie wzdłuż Jaworowej
2019-12-11 10:49:18 (6 lat temu)
polskup
 
+2 głosów:2
A ten bałagan to jest prawdopodobnie efekt I wojny światowej. W latach 40. nikt już na wiorsty nie przeliczał. I zgodnie z obliczeniami od początku linii... Ostrołęka - Pilawa, wiorsta 72.1 wypada w obrębie węzła tłuszczańskiego, na rzeczce Cienkiej vel Cience (nie wiem jaki wzorzec odmiany).
2025-01-02 17:30:04 (rok temu)
pawulon
 
2025-01-02 18:55:03 (rok temu)
yani
 
do polskup:
Zmieniłem datowanie na 1915.
2025-01-02 19:31:28 (rok temu)
yani
 
+1 głosów:1
do pawulon:
Gdzie na tamtej stronie jest jakiś opis, szerszy niż tu?
2025-01-02 19:01:02 (rok temu)
polskup
 
do pawulon: No właśnie, tam jest napisane, że między Tłuszczem a Pilawą. I tylko tyle. Nie znalazłem dokładnej lokalizacji.
2025-01-02 19:01:13 (rok temu)
yani
 
do polskup: Komentarz został usunięty przez użytkownika
2025-01-02 19:04:31 (rok temu)
yani
 
do polskup:
Na zdjęciu jest napis: Ansicht v. Ost, co znaczy - widok na wschód. Jakoś nie bardzo pasuje do usytuowania tego mostu, przynajmniej obecnego.
Oczywiście zgadzam się, że datowanie powinno być z I wojny, nie drugiej.
2025-01-02 19:20:33 (rok temu)
pawulon
 
do yani: A jakby było po francusku to też byś cwaniakował?
2025-01-02 19:14:19 (rok temu)
yani
 
2025-01-02 19:25:30 (rok temu)
polskup
 
+2 głosów:2
do yani: De facto znaczy to "widok od wschodu", co nie zmienia położenia wytypowanego mostku:) Myślałem o tym. Ale policzę głośno 72.1 wiorsty razy 1067 metrów to będzie 76. 9 km od Ostrołęki. Do Tłuszcza jest obecnie 74,2 i zostało nam 2,7 km, a tyle jest właśnie od osi stacji w Tłuszczu do wytypowanego mostka. Konkretnie 2,664. Mierzone myszą na mapie. No i w sumie jest to widok od wschodu, bo stoimy po południowej stronie mostu, a styczna do łuku mostu jest nachylona względem osi WE o 33 stopnie, ale oni nie byli marynarzami, żeby się bawić w 12-dzielna różę wiatrów :D
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: jak się chce szybko dużo napisac to się głupoty pisze
2025-01-02 19:33:55 (rok temu)
yani
 
+1 głosów:1
do polskup:
Masz racje, na wschód to by było Ansicht nach Ost.
Nie wykluczam, że to ten most na Cienkiej (Cience?). Może wrzucający to zdjęcie się odezwie i ustosunkuje?
2025-01-02 19:41:07 (rok temu)
polskup
 
do yani: Może. Choć w duchu sądzę, że gdyby wiedział, to by napisał. Ale głos mile widziany.
2025-01-02 19:48:37 (rok temu)
verbensis
 
+1 głosów:1
do polskup: Oczywiście, że nic więcej nie wiem. :)
Kłopot w tym, że z rejonu Cienkiej nie ma zdjęć nawet współczesnych i nie ma jak porównać, czy np. są podobne przyczółki. Nie ma też zdjęć wojennych (z I czy II). A do tego wcale nie jestem pewien, czy kilometraż obejmuje linię Pilawa - Tłuszcz, czy nie jest kilometrażem jakiejś dłuższej linii, której częścią był powyższy odcinek. Trzeba by to wszystko posprawdzać, żeby się upewnić, a ja aż tyle wolnego czasu to nie mam. ;)
2025-01-30 14:08:53 (rok temu)
WW
 
+1 głosów:1
do verbensis: Most na Cienkiej wygląda obecnie tak: Z proporcji i dyspozycji terenu nie można wykluczyć, że to ten.
2026-04-26 08:23:56 (2 miesiące temu)
Jacy
 
Może chodzić o nieistniejącą synagogę w Skaryszewie. Na chwilę obecną brak potwierdzenia, ale jakiś trop jest
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: Link
2025-12-19 19:07:07 (6 miesięcy temu)
Jacy
 
Zdjęcie opisane jako Radom, ale może chodzić również o pobliską miejscowość. A Skaryszew to raptem dobre 10 km od Radomia!
2025-12-19 19:09:51 (6 miesięcy temu)
polskup
 
+1 głosów:1
Schronisko Warszawskiego Towarzystwa Wioślarskiego. Brak mostu nieco zaburza oczywistą, wydawałoby się, lokalizację.
2025-09-15 06:51:10 (9 miesięcy temu)
verbensis
 
+1 głosów:1
do polskup: Bo schronisko nie znajdowało się na terenie Warszawy, a gdzieś na południe od miasta. Tu widać całą łajbę:
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: lit.
2025-09-15 08:10:11 (9 miesięcy temu)
polskup
 
+1 głosów:1
do verbensis: W sumie określanie lokalizacji za pomocą łajby to jak określanie miejsca na podstawie zaparkowanych samochodów :) No, może ciut lepiej, bo to było tam zakotwiczone na dłużej, jak widzę. W każdym razie ze zdjęcia nie wydedukujemy. Czekamy na kogoś, kto wie.
2025-09-15 08:45:33 (9 miesięcy temu)
verbensis
 
+1 głosów:1
do polskup: I chyba powinniśmy przesunąć z Warszawy na Mazowsze...
2025-09-15 08:48:01 (9 miesięcy temu)
polskup
 
do verbensis: Właściwie to tak.
2025-09-15 08:49:11 (9 miesięcy temu)
polskup
 
do verbensis: Dajesz, czy ja mam? Żebyśmy nie robili tego jednocześnie :)
2025-09-15 08:50:29 (9 miesięcy temu)
verbensis
 
+1 głosów:1
do polskup: Jednocześnie to się nie da. ;)
Już przestawiam.
2025-09-15 08:51:23 (9 miesięcy temu)
polskup
 
do verbensis: Da się. Może nie dosłownie, ale wyskakują dziwne komunikaty. A kiedyś sobie z kimś wyrywaliśmy znacznik :) To wolę ustalić.
2025-09-15 08:53:32 (9 miesięcy temu)
verbensis
 
+1 głosów:1
do polskup: O, to ja nie trafiłem na takie atrakcje. Mogło być coś przy szarpaniu się przy różnych ustawieniach (wydaje mi się, że coś takiego z raz czy dwa mnie dotknęło), ale nie przy zmianie na ten sam docelowy obiekt. System ma jednak kilka różnych śmiesznych zakątków, to prawda. :)
2025-09-15 08:58:07 (9 miesięcy temu)
yani
 
Góra Kalwaria jest w Warszawie?
2025-09-25 13:08:46 (9 miesięcy temu)
polskup
 
Z tą Góra Kalwarią to nie bardzo. Kolej normalnotorowa pojawiła się tam w 1954.
2025-09-25 19:53:17 (9 miesięcy temu)
do polskup: Dodaję więc do Polska NN
2025-09-25 20:09:50 (9 miesięcy temu)
polskup
 
do Maciek1272: Przejrzałem pobieżnie linię od Piaseczna do Warki i jedyny wiadukt na tym odcinku był wówczas w Chynowie, ale tam tory krzyżują się z drogą pod kątem 50 stopni. Więc jeśli koło GK, to po drugiej stronie Wisły.
2025-09-25 20:19:35 (9 miesięcy temu)
ylooC
 
+1 głosów:1
do polskup: Tam w tle widac drugi most - gdzieś mi coś dzwoni ale nie mogę skojarzyć.
2025-09-25 20:26:26 (9 miesięcy temu)
nyskadolniak
 
+1 głosów:1
2025-10-31 17:40:13 (7 miesięcy temu)
nyskadolniak
 
+1 głosów:1
Geograficznie pasowałoby na skrzyżowanie Górczewskiej z Lazurową (Warszawa-Bemowo).
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: Literówka
2026-04-13 12:40:57 (2 miesiące temu)
WW
 
do nyskadolniak: Odległości się zgadzają, tylko zastanawia mnie, że to bogate zadrzewienie w głębi nie pasuje.
2026-04-26 08:06:31 (2 miesiące temu)
Jacy
 
Dodałem do "Pałace i dwory" i niech czeka na swoją kolej 😉
2026-04-18 09:55:28 (2 miesiące temu)
nyskadolniak
 
+2 głosów:2
1937-39 (tablice rej.)
2026-05-14 20:58:27 (miesiąc temu)
polskup
 
Może ktoś potrafi wskazać dokładną lokalizację tego kościoła w Jedlińsku.
2026-05-18 18:51:23 (miesiąc temu)
62 Dyskusji (ostatnia miesiąc temu)
Szklarnia - ponoć w Radomiu.
Zdjęcie wykonano w podczas plan. wycieczki rowerowej. Od Muzeum Pozytywizmu w Gołotczyźnie, do Pól Bitewnych w Mławie. Trasa; C-nów, Niestum, Szulmierz, Gru...
1
1844-1846
1844
-
1915
1844
-
1915
1914
-
1915
1914
-
1918
1915
-
1918
1916
-
1930
1916
-
1930
4
1927-1929
1920
-
1930
1920
-
1939
1920
-
1939
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet