| zapomniałem hasło | nowe konto | dodaj zdjęcie
Mapa
Nieistniejące
Komentarze Kresy Kresy + Polska Panoramy Pomoc
OBIEKTY - Stacja kolejowa Kielce Herbskie
Obiekty w okolicy
Kładka nad torami
62
m
Kielce
Pętla autobusowa
113
m
Kielce
Dworzec kolejowy Kielce Herbskie
144
m
Kielce
Skład opału
154
m
Kielce
Tablica poświęcona pamięci Polaków...
161
m
Kielce

Za wpłaty ze zrzutka.pl oraz cegiełek kupione zostały:

  • Dyski twarde Seagate Exos X22 20TB x 2 = 2500 zł
  • Router TP Link Archer X55 AX3000 = 277 zł
  • Serwer plików NAS QNAP TS-673A-8G = 4677 zł

Przeznaczenie: kopie zapasowe strony (obecnie wykonywane są ręcznie na domowym komputerze)

zdjęcie 1 zdjęcie 2 zdjęcie 3

wczytywanie danych...
proszę czekać...
Ostatnie dyskusje
12następna
cm
 
Zdjęcie bardzo ciekawe - wywózka zrabowanego mienia? Tylko mam wątpliwości, czy to są Kielce. Nigdy nie widziałem takiej wieży (w głębi, w centrum kadru). Poza tym wokół budynku dworca rosły w 1939 drzewa (. Chyba, że byłaby to stacja Kielce Herbskie, ale tam raczej nie było takich budynków (co do wieży nie wiem, mało jest historycznych zdjęć z tamtej okolicy).
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: poprawka odnośnika
2016-06-17 11:43:52 (10 lat temu)
"zdobyli" to sie ciesza!
2016-06-17 12:08:35 (10 lat temu)
ritterswalder
 
+1 głosów:1
Co do wieży to obecna została wybudowana przez Niemców podczas wojny (o czym świadczy jej architektura) wiec siłą rzeczy w 1939 jeszcze jej nie było. Ta na zdjęciu zapewne pamiętała jeszcze czasy rosyjskie.
2017-08-29 11:42:33 (8 lat temu)
Wieża jest na 100 % niemiecka - budowano takie w okupowanej Polsce latach 1941-1942 w ramach tzw. planu Otto (rozbudowa sieci i urządzeń kolejowych ważnych dla frontu wschodniego). Wieża o podobnej bryle istnieje np. w Sędziszowie.
2017-08-29 16:17:47 (8 lat temu)
ritterswalder
 
+1 głosów:1
Myślę ze datacja zdjęcia jest prawdziwa - auto ma widoczną jeszcze chyba polską tablice rejestracyjną (białe litery i cyfry na czarnym tle) a na autobusie jest jakiś zamalowany napis (zapewne nazwa polskiego właściciela). To jest faktycznie polski tabor samochodowy wywożony do Niemiec jako zdobycz.
Przy okazji - widoczny budynek z dwoma kominami to zapewne nieistniejący budynek stacyjny Kielce Herbskie (u wylotu ul. Częstochowskiej).
2017-08-29 19:44:12 (8 lat temu)
do cm: Niemcy stoją na ul. Towarowej na Herbach w Kielcach patrząc w kierunku wschodnim. Widoczny fragment domu po prawej stronie to obecnie nr.31 ul. Towarowej ten troszkę dalej nie wiem ale równiez istnieje do tej pory. Sama wieza znajduje się pod adresem ul. Towarowa 22, i wyglada troszkę inaczej niz na zdjęciu ale z biegiem lat zawsze coś się zmienia :) Oto link:
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2017-08-27 01:16:32 (8 lat temu)
cm
 
do mirage66: Wielkie brawa! Masz rację, to jest ten dom, widoczny na StreetView po prawej:
W tle po lewej góra Ślichowica, czyli obecny rezerwat "Ślichowice". Nie do końca jestem tylko pewien, czy jest to ta sama wieża ciśnień - stoi trochę za blisko torów (może była inna, wyburzona po wojnie?) Nie wiem też, czym jest ten budynek na prawo od wieży (z dwoma kominami na dachu). Nie ma tam teraz takiego chyba.
2017-08-28 14:17:33 (8 lat temu)
do cm: Nawet nie zwróciłem uwagi na ukształtowanie terenu a góra faktycznie widoczna :) natomiast wieza stai w tym samym miejscu co stała. Moim zdaniem dobudowano kondygnację no i zdjęto charakterystyczny dach a co do budynku z dwoma kominami jakoś nie mogę ogarnąć... choć mam myśl że to moze być ten budynek tylko mocno przebudowany a przede wszystkim został pozbawiony piętra. Kąty padania zgadzają się co do miejsca zrobienia zdjęcia , budynek jest w kształcie litery L
a to mapa z nakładką z 1944 roku można na nią nałożyć ządane obiekty
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2017-08-29 04:51:40 (8 lat temu)
cm
 
do mirage66: Jeśli nie zapomnę, to przejdę się tamtędy, jak nie będzie liści na drzewach i sprawdzę, czy da się takie zdjęcie wykonać, żeby wieża była w tym samym miejscu. To nam ostatecznie wyjaśni sprawę. Co do budynku - mógł zostać przebudowany, wyburzony, cokolwiek... Szkoda, że jest mało starych zdjęć z tego rejonu.
2017-08-29 08:39:59 (8 lat temu)
cm
 
do mirage66: Na zdjęciu z nakładką z 1944 nie widzę wieży w tym miejscu, w którym stoi obecnie. Położenie ulic się zgadza (przesunięcia są minimalne), więc to nie może być ta sama wieża. No chyba, że zdjęcie jest aż tak niewyraźne.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2017-08-29 09:01:15 (8 lat temu)
do mirage66:
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2017-08-29 15:48:44 (8 lat temu)
do ritterswalder: Calkiem mozliwe ale zdjęcie lotnicze jest z 1944 roku i na nakładce wieza jest w tym samym miejscu co obecnie, czyli Niemcy musieliby zapewne budowac ja na fundamentch starej rosyjskiej ale nie sądzę by w 44 r. lub wczesniej ją zbudowali przed zrobieniem je zdjęcia. Moja teoria jest taka, ze tylko po po wojnie zmieniła wygląd .
2017-08-29 16:09:25 (8 lat temu)
do ritterswalder: Gratuluję wiedzy. Czyli ta na zdjęciu lotniczym jest tą samą wiezą która stoi w obecnym miejscu. Tylko nurtuje mnie jeden szczegół a mianowicie dach, który jest podobny na zdjeciu lotniczym z 44 roku z tym z" wersji rosyjskiej " moze niemcy dali podobny dach a po wojnie został on przebudowany.... Czyli sumując fotka tych niemców musiałą być zrobiona przed budową "niemieckiej wersji" wiezy a więc pomiedzy 39 a powiedzmy 41 rokiem na tle jeszcze rosyjskiej wiezy, która być może stała bliżej torów jak to widać na zdjeciu co zasugerował -cm- natomiast zdjęcie lotnicze zostało wykonane w maju 1944 roku.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2017-08-29 18:53:04 (8 lat temu)
warczp
 
do ritterswalder: Mam pewne wątpliwości czy ta wieża została wybudowana w latach 1941-1942. Na poniższej mapie lotniczej z 1944 roku mam wrażenie, że jej nie ma.
2023-04-02 11:49:28 (3 lata temu)
do ritterswalder: Tak zgadzam się z tym oraz z tym budynkiem przy wylocie ul. Czestochowskiej...właśnie oglądałem zdjecie lotnicze i widac ten budynek czyli potwierdza się ze orginalnie wieza stała blizej torów.
2017-08-29 19:56:08 (8 lat temu)
cm
 
do mirage66: Patrzę na to zdjęcie lotnicze i patrzę... Może tam rzeczywiście widać jakieś jaśniejsze równoległoboki, albo sobie to już wmówiłem ;) W każdym razie, jak rozumiem, zgadzamy się co do tego, że na zdjęciu wykonanym na peronie widać inną wieżę, niż stojąca obecnie?
2017-08-30 08:12:36 (8 lat temu)
do cm: Tak po wymianie informacji z - ritterswalde - tak. Ta na zdjęciu z jest wcześniejszym obiektem budowniczych rosyjskich i stoi blizej torów a ta juz na lotniczym, i obecna budowniczych niemieckich :)
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2017-08-31 00:15:31 (8 lat temu)
cm
 
2019-02-25 09:42:28 (7 lat temu)
warczp
 
+1 głosów:1
To już archiwalne zdjęcie - na początku 2019 roku lokomotywownia została rozebrana.
Można tez odpowiednio zmodyfikować opis obiektu.
2023-04-02 11:41:03 (3 lata temu)
To nie jest Górny Śląsk bo tam na rampach kolejowych nie było kocich łbów tylko porządna granitowa kostka.
Po zastanowieniu myślę że to jest to (identyczne oświetlenie):
2018-02-09 07:49:00 (8 lat temu)
cm
 
do ritterswalder: Zgadza się, stacja Kielce Herbskie, widok na wschód. W oddali widać zarys budynku młyna
2018-02-09 16:00:27 (8 lat temu)
cm
 
+2 głosów:2
Myślę, że to widok z terenu stacji Kielce Herbskie, po stronie ulicy Towarowej, w kierunku ulicy Przejazd. Budynek po prawej to prawdopodobnie dawny młyn:
2018-05-14 15:12:17 (8 lat temu)
cm
 
+1 głosów:1
Skoro nikt nie wnosi sprzeciwu, przypisuję do stacji.
2018-05-15 12:14:00 (8 lat temu)
ArcB
 
do cm: Jestem na tak - poza tym młynem, to pustkowie, jak na Herbach właśnie.
2018-05-14 15:22:45 (8 lat temu)
ArcB
 
do cm: Słuszna decyzja.
2018-05-15 12:37:17 (8 lat temu)
Robert Cze
 
+1 głosów:1
Budynek stacji kolejowej Kielce Herbskie widoczny jest na tym zdjęciu (link poniżej) w głębi kadru, po prawej stronie wieży ciśnień.
Link:
2020-01-19 17:48:16 (6 lat temu)
Robert Cze
 
+1 głosów:1
Do "cm": Może utworzyć oddzielny, nieistniejący obiekt przy ul. Towarowej? Tylko jaki numer miała ta stacja?
2020-01-19 17:51:23 (6 lat temu)
cm
 
Wspaniałe zdjęcie! Od dawna takiego szukałem - wreszcie się dowiedziałem, jak wyglądał budynek stacji. Co do kwestii formalnych: przede wszystkim należy przypisać zdjęcie do obiektu stacji Kielce Herbskie. Dodatkowy podobiekt oczywiście można utworzyć. Pytanie, jak go nazwać - czy ten budynek był dworcem kolejowym, czy tylko spełniał funkcje techniczne, albo był siedzibą naczelnika stacji? Co do numeracji - naczelną zasadą jest przypisywanie obiektów do dzisiejszych adresów, więc jeśli nie ma tam adresu, to myślę, że można zostawić bez numeru.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: korekta
2020-01-20 09:09:37 (6 lat temu)
Ricardo
 
+1 głosów:1
1915 - Работы на Гербо-Келецкой железной дороге


2020-10-27 21:35:15 (5 lat temu)
4elza
 
Czy absurdalny powód wpisany przez użytkownika jest wystarczający do usunięcia tego zdjęcia? Proszę o uzasadnienie głosowania, również w przypdaku pozostałych.
2023-02-04 08:05:32 (3 lata temu)
ylooC
 
+1 głosów:1
do Robert Cze: Raczej dawnej numeracji nie ma co odtwarzać. Po prostu stwórz podobiekt dla dzisiejszego budynku z dodatkiem w nazwie (stara) i atrybutem "nie istnieje" i tam przerzuć te zdjęcia.
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: liter
2020-01-19 19:46:14 (6 lat temu)
do ylooC: Po pomiarach na mapie, wychodzi mi, że to tu:


... a tu już nie ma żadnego budynku. Poczekam jeszcze na opinię "cm". Dzięki.
2020-01-19 20:05:16 (6 lat temu)
ylooC
 
+1 głosów:1
do Robert Cze: No jeśli nie ma w jego miejscu nic, to tworzysz obiekt w obiekcie ulicy przy której stał (bez numeru posesji), umieszczasz go na mapie (jeśli masz prawa do edycji mapy), oznaczasz jako "nie istnieje" i po sprawie.
2020-01-19 20:13:15 (6 lat temu)
do cm: Czym był ten budynek? Bezsprzecznie "dworcem" lub "stacją" kolejową. Z uwagi na miasto gubernialne, nazwałbym go jednak dworcem.

Zdjęcie było opisane, że to 1915 rok i że "jest to budowa kolei z Kielc do miejscowości Herby" (tej pod Częstochową - stąd nazwa całej tej nowej stacji i dzielnicy Kielc). Te dwie wiadomości się wykluczają; kolej wybudowali Rosjanie w 1911 roku, a w 1915 roku Prusacy zwęzili tory z "szerokich ruskich" na "normalne europejskie".

Rosjanie gdy się wycofywali z Kielc w maju 1915 roku, spalili dworzec główny - wg. mnie, to jest właśnie spalony również przez Rosjan dworzec Kielce Herby, bo na pierwszej (niższej części budynku) jest na w pół zwalony dach - to po pożarze raczej, a nie etap budowy.

Na tym zdjęciu (link poniżej) niski budynek magazynowy przy ulicy Towarowej i budynek dworca Kielce Herby dzielą tylko dwa słupy. Standardowo słupy były w odległości 50 m. od siebie - więc pomiędzy magazynem, a dworcem jest ok. 100 metrów. Jest to bardzo blisko kładki dla pieszych nad torami.

Jeśli można Cię prosić, to utwórz w tym miejscu nowy podobiekt i nazwij go "Dworzec kolejowy Kielce Herby". Ja nie chcę tutaj namieszać z tworzeniem nowych obiektów.

Link:
2020-01-20 09:47:23 (6 lat temu)
cm
 
+2 głosów:2
do Robert Cze: OK, niech będzie dworzec. Nazwa - jednak chyba "Kielce Herbskie", tak jak jest obecnie, bo to jest nazwa historyczna (tak jak np. "Łódź Kaliska"). Różnica między dworcem a stacją jest generalnie taka, że stacja jest pojęciem szerszym i obejmuje również torowisko, wraz z peronami i budynkami. Dworzec to budynek dla podróżnych - najczęściej z kasami i poczekalnią. Dlatego na Fotopolsce dworce są podobiektami stacji.
2020-01-20 12:48:07 (6 lat temu)
do cm: Kielce-Herbskie brzmi dużo lepiej.

Kiedyś kolejarz mi zwrócił uwagę, że "przystanki kolejowe" na których wsiadają i wysiadają pasażerowie nazywają się "stacje kolejowe". W dużych miastach budynki przy nich nazywają się "dworcami", a w małych miejscowościach "stacjami". Stąd ten mój podział, ale skoro na FP obowiązuje taka definicja, to należy się jej trzymać.
2020-01-20 13:00:33 (6 lat temu)
ritterswalder
 
+3 głosów:3
do Robert Cze: Przystanek osobowy to sam peron przy torze lub torach tam gdzie nie ma możliwości krzyżowania pociągów (brak dodatkowych torów, zwrotnic, nastawni itp.). Stacja obejmuje zarówno budynek stacyjny (inaczej dworzec) z kasami i poczekalniami jak i wszystkie tory, nastawnie, lokomotywownie itd. Nie należy mylić stacji z budynkiem stacyjnym.
2020-01-21 04:40:00 (6 lat temu)
do ritterswalder: Dzięki. Bardzo precyzyjnie to wytłumaczyłeś.
2020-01-21 07:12:46 (6 lat temu)
do Ricardo: Ogromne dzięki za link, zdjęcie jest w lepszej rozdzielczości. A szczegółowe opisy zdjęć są bezcenne.
2020-10-28 07:43:04 (5 lat temu)
Robert Cze
 
+1 głosów:1
do marek45: Czy coś ma wynikać z tego linku?

P.S. Na allegro ktoś sobie wpisał, że jest to zdjęcie z budowy dworca Kielce Herbskie.
A ja zaczerpnąłem to zdjęcie z moskiewskiego muzeum, gdzie jest opisane jako: "budynek stacji Kielce Herbskie zniszczony przez okupanta (tzn. wojska pruskie), dn. 5 listopada (1914 r.)"
[Разрушенная неприятелем станция Кельцы Гербские 5.11]

Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: link do strony muzeum
2025-10-02 00:09:36 (9 miesięcy temu)
cm
 
+1 głosów:1
do Robert Cze: Oczywiście, że to zdjęcie przedstawia dworzec zniszczony, a nie w trakcie budowy, tu nie ma żadnej dyskusji. Te opisy o budowie są błędne, ktoś je wpisywał bez zastanowienia i dokładnego obejrzenia zdjęcia. Wystarczy popatrzeć na kominy, na których są ślady po spadzistym dachu.
2025-10-02 08:58:12 (9 miesięcy temu)
do cm: Ślady spalenia dachu są bardzo dobrze widoczne.

Z albumu wynika, że wycofujące się z Kielc wojska pruskie spaliły prawie wszystkie dworce na linii kolejowej z Kielc do Częstochowy. Album datowany jest na 1915 rok - ale jest to data "ukończenia albumu", ponieważ ostatnie zdjęcia w albumie wykonane zostały w styczniu 1915 roku. Natomiast data pod zdjęciem to: 5/XI - czyli 5 listopada 1914 roku.

Budowa tej linii kolejowej trwała od 1908 do 1910 roku.
2025-10-02 09:13:10 (9 miesięcy temu)
Ale widok...☺ piękne....
2022-05-11 15:14:49 (4 lata temu)
Arkadiusz K. (Arro)
 
+1 głosów:1
Niezła "pajęczyna" ;-)
2022-05-12 09:05:43 (4 lata temu)
cm
 
+1 głosów:1
do vetinari: Trochę pordzewiałe...
2022-05-11 16:11:48 (4 lata temu)
do cm: No moźe troche, ale i tak piękne ujięcie...
2022-05-11 16:42:39 (4 lata temu)
blaggio.
 
+2 głosów:2
do cm: Fajne zdjęcie. To jest chyba wschodnia część stacji.
Przy okazji: Określenie "torowisko" tu użyte przez Ciebie nie jest właściwe. To są tory stacyjne, a ujmując to bardziej poetycko - plątanina torów. Torowisko to jest coś innego. :-)
2022-05-11 20:33:55 (4 lata temu)
cm
 
do blaggio.: Być może. Czym jest zatem "torowisko"? Zgodnie ze słownikiem języka polskiego PWN: torowisko «miejsce, gdzie przebiegają tory»
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: słownik
2022-05-11 23:39:41 (4 lata temu)
blaggio.
 
+1 głosów:1
do cm: Pojęcie "torowisko" odnosi się do pojedynczego toru, to jest budowla obejmująca podtorze i nawierzchnię, czyli szyny. To nie jest teren pokryty torami, jak kretowisko pokryte krecimi kopcami ;-)
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisek
2022-05-11 23:47:58 (4 lata temu)
cm
 
do blaggio.: Nie będę się kłócił, zmieniłem podpis pod zdjęciem. Chociaż w zasadzie, zgodnie z definicją słownikową (przytoczoną powyżej), mógłbym się upierać przy swoim ;)
2022-05-11 23:54:31 (4 lata temu)
Robert Cze
 
+1 głosów:1
Dwa budynki i smukły komin za oficerem (w czapce) to tartak, który przed II w.ś. wraz z młynem należał do "Fuks i S-ka" - na planie do którego prowadzi link poniżej oznaczony numerem 2:
2022-10-30 12:31:29 (3 lata temu)
Mariusz Ucig
 
+5 głosów:5
Na zdjęciu urządzenie do hamowania wagonów zrzucanych z górki rozrządowej. Super fotografia, ale mam wątpliwości co do datowania. Modernizacja stacji była kilka lat później. Zostałem przeniesiony na Herby około 1987 i zaraz potem była modernizacja stacji Skarżysko. Z tego powodu Herby przejęły cały rozrząd pociągów towarowych. Pamiętam ogromne przeciążenie zarówno urządzeń jak i ludzi. Dopiero jak ruszył rozrząd w Skarżysku zaczęto modernizację stacji Kielce – Herby. Myślę, że to zdjęcie sprzed modernizacji i dodatkowo coś mi się wydaje, że oba zdjęcia przedstawiają lustrzane odbicia, ale upierał się nie będę. W końcu minęło bagatela tak ze czterdzieści lat, mogę się mylić.
2025-09-17 20:04:13 (9 miesięcy temu)
DariuszS
 
+2 głosów:2
do Mariusz Ucig: dziękuję za komentarz, postaram się sprawdzić dokładniej datowanie tych zdjęć - wstępnie opisane były jako rok 1984
2025-09-18 00:04:07 (9 miesięcy temu)
do DariuszS: Panie Mariuszu, wysłałem na priv kilka dodatkowych zdjęć
2025-09-22 17:02:42 (9 miesięcy temu)
Mariusz Ucig
 
+2 głosów:2
do DariuszS: Dzięki wielkie. Panie Darku wspaniałe zdjęcia. Trzeba je koniecznie opublikować na Fotopolsce. To bardzo cenny materiał dokumentalny. Odżyły wspomnienia. Niestety nie mogę poznać ludzi pracujących na torach, byli pewnie ze służby drogowej. Ja byłem zatrudniony bezpośrednio przy manewrach i formowaniu pociągów. Patrząc na tory nasuwa mi się taka myśl, że to zdjęcia z ostatniego etapu modernizacji stacji. Tłuczeń był jeszcze jasny i czysty. Trzeba gdzieś poszukać daty oddania stacji do eksploatacji po przebudowie. Budynek piętrowy to nastawnia KHA, obsługująca rozrząd. Odpowiedzialny pracownik nastawni włączał hamulce widoczne na torach i zlatujące z górki rozrządowej wagony traciły prędkość. Następnie kierował wagony za pomocą zwrotnic na którąś z trzech wiązek torów w zależności od ich przeznaczenia i kierunku odjazdu formowanego pociągu. Po wjeździe na właściwy tor pędzący wagon był wyhamowywany ręcznie przez pracowników manewrowych tzw. płozowych (od płozów, które wkładali pod koła zlatujących wagonów). Tory miały numerację jeżeli dobrze pamiętam od 211 do 246. Z lewej strony stacji patrząc od Kielc biegły tory szlakowe, po których śmigały pociągi. Ogólnie stacja Herby była bardzo duża, na zdjęciach widać tylko fragmenty.
2025-09-22 18:41:30 (9 miesięcy temu)
Mariusz Ucig
 
+1 głosów:1
Nie znam się na tyle aby kwestionować to przypisanie, ale czy nie chodzi o te Herby?
2025-09-30 16:15:09 (9 miesięcy temu)
polskup
 
+1 głosów:1
do Mariusz Ucig: Argumentacja brzmi logicznie i słusznie choć w przypadku zdjęcia, na którym nie widać żadnej infrastruktury ani zabudowań, trudno cokolwiek określić. Jeśli bazujemy jedynie na opisie, to ja się przychylam do głosu.
A mówiąc po fotopolsku, jak zapadnie decyzja, to tutaj:
Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: link.
2025-09-30 16:42:48 (9 miesięcy temu)
Pokaż na mapie
14 Dyskusji (ostatnia 9 miesięcy temu)
Budynek ZUS-u przy ul. Kolberga 2a, widok od strony stacji kolejowej Kielce Herbskie.
Wschodnia część stacji Kielce Herbskie z widokiem na północno-wschodnią część Kielc.
1915
-
1939
4
1939
1915
-
1939
1939
-
1940
1939
-
1984
1939
-
1984
1984
-
1984
1984
-
1984
1984
-
2016
2004
-
2017
2016
-
2017
Stacja kolejowa Kielce Herbskie - obiekty i wydarzenia
Obiekt na mapie
Kontakt do administratorów strony Fotopolska.Eu: | Regulamin serwisu: https://fotopolska.eu/2,artykul.html
© Copyright 2012 Neo & Siloy
Kolokacja serwerów Amsnet